19 Temmuz 2009 Pazar

`bu kadar sutle banyo yapilsa bitmez`

Tarim ve Köy Isleri Bakanligi Müstesar Yardimcisi Nihat Pakdil, Türkiye`de süt üretiminin 2013 yilinda 25 milyon tona çikacagini belirterek, `Bugün üretilen miktar 10 milyon ton. Sütte üretim artisini saglamak için bir politika belirlendi ama bunun bir de tüketim projeksiyonu olmasi gerek. Bugünkü tüketim aliskanligiyla bu miktar tüketilemez` dedi. `Bu kadar sütle banyo yapsaniz bitmez` diyen Pakdil, `Gelecek nesillerin daha saglikli yetismesi için süt içme aliskanligini artirmamiz lazim. Bu amaçla bakanligimiz bünyesinde çocuklara bir bardak süt ve bir yumurta verilmesine yönelik program hazirlaniyor` dedi. Türkiye Süt, Et, Gida Sanayicileri ve Üreticileri Birligi(SETBIR) Genel Sekreteri Melek Us da iki yilda süt üreticisinin devlet destegi ile üretimi artirdigini belirterek, `2005`in ilk yarisinda geçen yila göre 500 bin ton fazla üretim oldu. Bunu piyasa absorbe etmeli. Sanayicilerin depolari doldu` diye konustu. Us, `Üretim artti diye tüketim de artmiyor ki. Insanlar bir bardak fazla süt mü içiyor üretim arttiginda. Pahali diyorlar, kolali içecekten de mi pahali? Bence okul kantinlerinde süt tüketimini özendirmek için kolali ve gazli içeceklerin satisi yasaklanmali`önerisinde bulundu.||25 MILYON TON ÇOK DEGIL SETBIR Genel Sekreteri Melek Us`a göre Türkiye`de yillik süt üretimi 8.6-11 milyon ton arasinda degisiyor. Mevsimsel etkilerle her yil mart-nisan aylarinda bir artis yasaniyor, sonra eylül ayinda normallesiyor. Us sunlari söylüyor: `Hükümet 2013 yili süt üretimi için 25 milyon ton hedef belirledi. Bu, Türkiye`de saglikli bir nesil için gerekli olan süt miktaridir. Yani bir fazlalik yoktur. Ancak bu miktarin tüketilebilmesi için aliskanlik kazandirmak lazim. Bugünkü tüketim aliskanligiyla bu olmuyor. Bakin birazcik destek verdik, üretim nasil artti. Ama üretimle tüketim arasindaki dengenin de kurulmasi gerekiyor.`

Banyo Tartisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder